مقالات آموزشی

مزایا استفاده از لنز رنگی

مزایای استفاده از لنز رنگی

لنز رنگی از جمله محصولات آرایشی و زیبایی و در برخی موارد طبی است که با هدف ایجاد تغییر رنگ و زیباتر شدن ظاهر چشم‌ها و هم چنین اصلاح و بهبود مشکلات بینایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طی سال‌های اخیر همراه با رشد چشمگیر استفاده از لنز‌ها لازم است تا با توجه به تنوع بالا در مدل‌ها و رنگ‌های آن با داشتن اطلاعات لازم بتوانید بهترین و مناسب‌ترین را برای چشمان خود انتخاب کنید.

لنز رنگی و کاربرد آن

لنز رنگی و کاربرد آن

لنز رنگی از جمله کالا‌هایی است که می‌توان از آن به عنوان تغییر رنگ چشم و ایجاد ظاهری زیبا علاوه بر مصارف پزشکی نیز استفاده کرد. لنز همان دیسک‌های دارای انحنا و خمیدگی از جنس پلاستیک و با ضخامت بسیار کم هستند. به علت سطح شفافی که دارند با قرار گرفتن بر روی سطح قرنیه می‌توانند رنگ چشم را تغییر دهند. در برخی موارد از آن به عنوان درمان مشکلات بینایی مانند دوربینی، نزدیک بینی و دوبینی استفاده می‌شود. دقت داشته باشید برای جلوگیری از التهاب و قرمزی چشم‌ها نیاز است تا با تجویز چشم پزشک لنز را خریداری کنید.

نکته قابل توجه در هنگام به کار بردن لنز رنگی، تهیه مایع لنز است. استفاده مداوم از لنز موجب وارد شدن آسیب به چشم‌ها می‌شود. برای پیشگیری از این اتفاق لازم است به صورت روزانه در پایان زمان استفاده از لنز، آن‌ها را داخل مایع لنز قرار داده تا میزان رطوبت مورد نیاز چشم را تأمین کرده و از آن‌ها در برابر خشک شدن محافظت کند.

انواع لنز رنگی

  • کاربرد

لنز‌های رنگی از لحاظ کاربرد به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

۱. لنز رنگی طبی

یکی از محصولات پر کاربرد جایگزین برای عینک است. اکثر افرادی که از عینک استفاده می‌کنند در برخی موارد مانند عدم زیبایی چهره یا سنگین بودن و مزاحم بودن عینک برای انجام فعالیت‌های روزانه، زیر نظر پزشک معالج خود با توجه به نمره چشم، لنز طبی را انتخاب و خریداری می‌کنند. این لنز‌ها با هدف بهبودی مشکلات بینایی به کار برده می‌شوند که می‌توانند به دو صورت رنگی و شفاف عرضه شوند.

۲. لنز رنگی تزئینی

بیشترین کاربرد لنز رنگی تزئینی برای ایجاد زیبایی یا تغییر رنگ چشم است که هیچ تأثیر به سزایی بر روی اصلاح و بهبود مشکل بینایی نخواهد داشت. این لنز‌ها نسبت به لنز طبی رنگی از قیمت کمتر و مقرون به صرفه‌تری برخوردار هستند. این لنز‌ها در انواع مختلف و رنگ‌های متنوع مانند طوسی، آبی، سبز، عسلی و… در اختیار مصرف‌کننده قرار داده می‌شوند. امروزه برند‌های تجاری متعددی به تولید لنز رنگی با مارک‌های متفاوت می‌پردازند.

رنگ لنز چشم

  • رنگ لنز

در این دسته‌بندی لنز‌ها در سه گروه متفاوت تولید می‌شوند:

۱. لنز رنگی شفاف

این دسته از لنز رنگی بیشترین تأثیر را در چشم‌هایی با رنگ روشن می‌گذارد. اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید لنز رنگی شفاف بهترین انتخاب برای شما است. می‌توانید از این لنز علاوه بر مصرف زیبایی و تغییر رنگ چشم برای اصلاح دید خود نیز استفاده کنید.

۲. لنز رنگی مات

افرادی که دارای چشمان تیره‌تری هستند می‌توانند برای اصلاح دید خود و ایجاد تغییر در رنگ چشم‌ها از لنز رنگی مات استفاده کنند. این نوع لنز‌ها در رنگ‌های مختلف طوسی، قهوه‌ای، آبی، بنفش، فندقی، سبز، ارغوانی و… تولید می‌شوند.

۳. لنز رنگی پدیدار

این نوع از لنز رنگی با رنگ بسیار کم بیشتر به منظور بهبود مشکلات بینایی و مصرف پزشکی به کار برده می‌شود. لنز رنگی پدیدار بیشتر در رنگ‌های آبی روشن و سبز تولید می‌شود. در صورتی که قصد دارید علاوه بر اصلاح دید خود، تغییر رنگ کمی را ایجاد کنید، خرید لنز رنگی پدیدار انتخاب مناسبی خواهد بود.

  • حاشیه دور لنز

لنز‌های رنگی از لحاظ حاشیه در دو نوع زیر تولید می‌شوند:

۱. لنز رنگی حاشیه دار

این لنز‌ها معمولاً به رنگ مشکی بوده و بیشترین کاربرد آن به منظور طبیعی‌تر شدن چهره و چشم‌ها است. افراد با پوست سفید یا روشن می‌توانند زیبایی خود را با لنز رنگی دور مشکی دو برابر کنند. علاوه بر این کسانی که دارای پوست سبزه یا متمایل به تیره هستند نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

۲. لنز رنگی بدون حاشیه

بیشترین کاربرد این نوع لنز‌ها برای افراد با پوست سفید و روشن است. کسانی که چشمانی درشت دارند می‌توانند با استفاده از لنز‌های بدون حاشیه، جذاب‌تر و زیباتر شوند.

مزایا استفاده از لنز رنگی

اگر بخواهیم از مزیت‌های لنز رنگی بگوییم بهتر است بیشتر درباره کارایی و عملکرد آن صحبت کنیم. همان طور که گفته شد، لنز رنگی از نوع لنز‌های تماسی است که بیشتر با هدف ایجاد زیبایی در ظاهر و چشم‌های مصرف‌کننده به کار برده می‌شود. این لنز‌ها می‌توانند در دو نوع نمره دار و بدون نمره تولید شده و زیر نظر پزشک معالج تهیه شوند. از این رو می‌توان از آن‌ها در انواع مختلف درمانی و زیبایی استفاده کرد.

مزایا لنز رنگی

این نوع لنز‌های تماسی زیر نظر سازمان غذا و دارو آمریکا FDA  و CE اروپا به عنوان تجهیزات آرایشی بهداشتی، پزشکی دسته‌بندی می‌شوند و در صورتی که به درستی انتخاب و تهیه شود می‌تواند تا مقدار زیادی از وارد شدن آسیب به چشم‌ها جلوگیری کند. یکی دیگر از مزایای آن وجود محلول لنز در بسته‌بندی آن‌ها است. شما می‌توانید با کمک مایع لنز تمامی حفره‌های ریز آن را که در طول روز در معرض انواع آلودگی‌های محیطی قرار گرفته‌اند را تمیز کرده و شست و شو دهد.

شما می‌توانید بهترین لنز رنگی از برترین برند‌ها و مارک‌های جهانی را به صورت آنلاین از فروشگاه لنز راحیل خریداری کنید. مشاورین ما ضمن پاسخگویی به سؤالات شما، کمک می‌کنند تا بتوانید متناسب با شماره چشم خود از نوع طبی یا تزئینی لنز رنگی استفاده کنید.

کلام آخر

همراه با روند افزایش استفاده از لنز رنگی در بین افراد مختلف، تولید‌کنندگان مختلف به سمت تولید این محصول روی آورده‌اند. مردم به دلایل مختلفی از جمله مزاحم بودن عینک در هنگام انجام فعالیت‌های روزانه و بدنی، بخار کردن شیشه عینک، شکستگی و… از لنز رنگی با هدف زیبایی و اصلاح دید خود استفاده می‌کنند. بیشترین طرفدار این نوع لنز‌ها، بانوان هستند. از این رو می‌توان کارایی و عملکرد آن را به عنوان مزیت آن‌ها بر شمرد. لنز‌های رنگی در انواع مختلف و رنگ‌های متنوع متناسب با سلیقه افراد توسط برند‌های تجاری گوناگون تولید می‌شوند.

5/5 - (2 {امتیاز})

1 نظر در “مزایا استفاده از لنز رنگی

  1. الناز گفت:

    مفید بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *